reede, 6. september 2019

Viimased seiklused rannikul

Teine osa roadtripist oli väga äge, aga kaardi peal suhteliselt tuim: Coral Bay - Exmouth - Coral Bay - Exmouth. Coral Bay jäi esimesena teele ja seal nägime ainult karavaniparke ja tuuriputkasid. Viimane meile sobis, sest meil oli juba ammu üks tuur välja valitud ja lendasime letti, aga halva ilma pärast ei toimunud paaril järgmisel päeval midagi, mistõttu tegime tulevaks laupäevaks bookingu ja kimasime 150 km veel põhja poole Exmouthi.

Meri paistis eriti ilus ja sinine!

Exmouth asub poolsaarel, kuhu läheb üks korralik tee sisse ja välja ja see peegeldus ka sealsetes hindades, eriti kallis on bensiin. Linnast edasi, poolsaare teisel poolel on rahvuspark mitmete kanjonitega. Läbi RP jooksev asfalteeritud tee lõppeb pargi lõpus jõega, kust aeg-ajalt neliveoga edasi saab. Teele jääb mitmeid väga lihtsaid telkimisalasid ja mõtlesime sinna kämpima minna paariks päevaks. Kohta reserveerima hakates  saime kerge šoki osaliseks: esimene koht vabaneb alles mitme kuu pärast! Maksimaalne peatumise aeg on 28 päeva ja hiljem kohtasime teel inimesi, kes seal peatunud on, aga nad olid oma karavani koha 6 kuud ette kinni pannud ja kohe neljaks nädalaks siis.

Läksime selle asemel mõneks ööks karavaniparki ja päevad sisustasime rahvuspargi külastamisega. Jube tuuline oli ja õhtul istumiseks ehitasime mõnusa varjualuse, ühe öö isegi magasime maatelgis. Tavaliselt paneme selle siis püsti, kui meil on elektriga koht ja mõnikord vaatame telgis mõnda filmi, aga üldiselt oleme ööbinud elektrita platsidel ja väike telk on pigem igaks juhuks kaasas.

Mangroovmetsas

Dingo

Kontrollisin, kas lombil põhi ka on

Reedel veetsime Exmouthi linnas aega ja lootsime, et meie pakk telgiosadega on kohale jõudnud, aga seekord mitte. Pisut pettunud, suundusime läbi vihma Coral Bay poole ja veetsime järgmised kaks päeva hostelis. Hostelis olles saime aru, et meil on autos juba kõik käe ja jala järgi ära pandud ja kuskil tee ääres on meil palju mugavam ööbida kui hostelis. Seekord tegime vihma ja tuule tõttu erandi, sest tahtsime järgmisel päeval värsked ja puhanud olla. Käisime vaalhaiga ujumise tuuril! Veetsime terve päeva merel, snorgeldasime korallide vahel ja ujusime 7 meetrise vaalhai kõrval. Üliäge päev oli! Vahepeal hakkas ookeanilainetel kõikumine tunda andma ja hommikusöögist jäin ilma, aga lõpuks sai hakkama ja väga väärt oli ikka!

Õhtul olid hostelitoas uued naabrid, üks kanadalane ja üks sakslane, mõlemad oma Austraalia seikluse viimasel sirgel. Järgmised seiklused võtsime osaliselt koos ette.

Hostel oli täitsa mõnus

Sõitsime tagasi Exmouthi, et oma telgiosi oodata ja käisime jälle rahvuspargis, seekord erinevates randades snorgeldamas. Ningaloo riif on äge - palju näha ja seda otse rannas! Veidi ujuda ja juba ongi korallid!

Käisime Exmouthi akvaariumis enne uurimas, mis me snorgeldades leida võime

Ka vajalikud jupid jõudsid lõpuks kohale ja kui telk korras, hakkasime sõitma, seekord pisut sisemaa poole. Õhtuks jõudsime suure maantee äärde ja ööbisine Pilbara poolkõrbe alguses. Päeva kuumad temperatuurid asendusid öösel jäistega ja panime kõik riided selga, mis meil on!